لیست جهیزیه عروس در سال 1401

چه مواردی باید در لیست جهیزیه عروس لحاظ شود؟ اگرچه واژه جهیزیه معنای واقعی خود را در دنیای مدرن امروز از دست داده است، اما هنوز مفهومی معتبر است. آنچه از آداب و رسوم سنتی عروسی تا به امروز میان اکثر خانواده ها رسم بوده است ترکیبی از وسایل تزیینی و سنتی، لوازم برقی جدید، منسوجات خانگی، سرویس پلاستیک، سرویس آشپزخانه و وسایل کاربردی آشپزخانه همواره در لیست جهیزیه عروس جای داشته است. این لوازم جهیزیه کمک میکند عروس و داماد در ادامه زندگی مشترک عروسی همراه وسایل کافی در خانه داشته باشد. اکثر خانواده‌ها برای قرن ها از این رسم پیروی می کنند. در واقع لوازمی که یک عروس نیاز دارد ترکیبی کامل از همه‌ی وسایل مورد نیاز برای زندگی مشترک است.

لیست جهیزیه عروس یا به صورت عامیانه لیست جهاز عروس یکی از مهمترین قسمت هایی است که در شروع ازدواج خیلی اهمیت دارد و اکثر خانواده‌ها همه‌ی‌ تلاش خود را انجام می‌دهند ،تا سرویس جهاز کاملی را در اختیار فرزندانشان قرار دهند، تا عروس و داماد لوازم کاملی را برای شروع زندگی مشترک در اختیار داشته باشند. در هر صورت می توان هدف اصلی جهیزیه را کمک به تامین لوازم خانه جدید توصیف کرد.

هنگام خرید لوازم آشپزخانه به این نکات بیشترتوجه کنید.

قبل از اینکه خرید لوازم آشپزخانه را آغاز کنید، رنگ مورد علاقه خودتان را برای سرویس آشپزخانه،سالن و اتاق‌ها مشخص کنید و در مورد رنگ غالب لوازم خانه تصمیم بگیرید. این مساله به ویژه در خانه‌های با آشپزخانه‌های کوچک اهمیت بیشتری دارد.از لوازم برقی بزرگ شروع کنید، سپس سراغ لوازم برق کوچک بروید و بعد ست لوازم غذاخوری و در نهایت وسایل پلاستیکی و به اصطلاح خرده‌ریزها را کامل کنید.لوازم برقی آشپزخانه از نظر رنگی تنوع کمتری دارند و شما باید از میان رنگ‌های سفید و سیلور انتخاب کنید. فروشندگان معمولا رنگ سفید را پیشنهاد می‌کنند چون کمتر لک می‌شود و تمیز کردن آن ساده‌تر است. البته ست کردن سایر وسایل با رنگ سفید معمولا راحت‌تر از رنگ نقره‌ای است.

لیست جهاز عروس را به چند دسته تقسیم کنید.

1-لوازم برقی

1-یخچال:

انتخاب یخچال بستگی به بودجه،سلیقه و البته فضای آشپزخانه شما دارد. اگر جایتان کوچک است بهتر است سراغ یخچال ساید با ساید نروید. در ضمن بهتر است که یخچال بالا و فریزر پایین باشدچون استفاده شما از یخچال بیشتر از فریزر خواهد بود. این یخچال ها هم آب سرد کن و هم یخ ساز یا یکی از این دو را دارند و قیمتشان هم معمولا از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالاست. البته اگر قصد صرفه جویی دارید.

در میان برندهای ایرانی نیز جنس خوب، با کیفیت و در قیمت مناسب تر وجود دارد. کیفیت لاستیک های دور درها که بهتر است ضد باکتری باشد، دستگیره ها که باید یک تکه و متصل به بدنه باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات داخلی و طبقات فلزی یا شیشه های نشکن که استفاده بیشتر و کیفیت بالاتری دارند، سیستم های خنک کنندگی دوگانه و داشتن آبریز و یخساز از خصوصیاتی است که باید در زمان خرید یخچال به آنها دقت کنید. بار خانگی، محفظه صفر درجه، نمایشگر ال سی دی و قابلیت انجماد سریع جزو امکاناتی است که شاید چندان هم ضروری نباشد و تنها باعث بالا رفتن قیمت یخچال می شوند.

2-ماشین لباسشویی:

ماشین لباس شویی در سایزهای مختلف هست اما برای یک زوج جوان که حداقل تا 5 سال می خواهند از این وسیله استفاده کنند، ماشین لباسشویی 5 کیلویی کافیست. قابلیت ادامه عملکرد دستگاه با وجود نوسانات برق، هشدار و عیب یاب با اینکه بر قیمت لباسشویی تاثیر دارند اما در طولانی مدت استفاده زیادی دارند. مدل های داخلی با مدل های مشابه وارداتی تفاوت قیمتی حداکثر 500 هزار تومان دارند. انتخاب محصول داخلی یا وارداتی به بودجه شما بستگی دارد.

h@plus12
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *